Monday, July 25, 2011

Harry Potter pun dah tua .

hari Sabtu kan, abah bawak tengok Harry Potter . tapi saye takde masa nak hupdate, hee. macamana pun, sayang abah . walaupun saya tau abah dengan mama tak la minat pun . dan orang yang tak tau Harry Potter ni daripada mula mesti takkan faham bila sampai ke ending ni . tapi abah bawak jugak . hihi . bertuah kan dapat parents macam ni . 


saya start baca Harry Potter bila masuk sekolah menengah taww . agak excited la time tu bila member-member pakat bawak sorang satu Harry Potter dan pakat tukar-tukar novel . jadi tak payah la beli banyak-banyak kan . tapi sebenaqnya saya beli jugak , weeeee. nak kata aii ulat buku laa ye sila paham . 


dan sebenaqnya demam Harry Potter kat asrama time tu agak best sebab masing masing tak kisah apa nak jadi dalam kelas esok dan sanggup baca Harry Potter tu sampai 3 4 pagi tanpa menghiraukan rasa takut dengan hantu kat asrama malam malam gelap gitu walaupun memang dah tau yang kite takkan khatam novel tu dalam masa satu hari .


kenapa ? sebab novel Harry Potter semuanya tebal tebal macam ni.


dan saya ada semua ni. hihi . 


dan walaupun dah baca semua ni saya masih menonton semua movie . kaya JK Rowling sebab manusia macam saya kan.


dan yang paling syok sekali untuk diingat pasal Harry Potter ni, abah saya belikan novel yang terakhir tu time tengah fresh lagi dalam pasaran. saya form 2 time tu , 2007 =) novel ni published seminggu sebelum birthday saya. weekend tu abah datang melawat kat asrama dengan pizza hut dan satu beg plastic Popular untuk saya konon konon nak celebrate birthday. hihi.


dalam tu ada novel , dengan tshirt free. sampai hari ni sayang tak pakai pakai lagi tshirt tu. muehehehe.


dan novel tu saya habiskan dalam one week semata-mata nak balik cerita kat adik adik apa ending cerita Harry Potter tu, weee . tak boleh bayang harga time fresh tu berapa . ada member cakap RM100++++ . tapi abah beli jugak, untuk memupuk minat membaca kot. hihi . english plak tuu . ok la agak berbaloi sebab SPM saya english dapat A kan . thanks abah =)


dan sekarang, semua orang dah besaq besaq . tengok movie pom dah tadak feel "alaa comelnye" macam dulu. hihi. dan saya pun dah besaq. bagus jugak la series ni end hampir hampir dengan hari umur saya mencecah 18 tahun =)

nah , jamu mataa . tak larat senyum sorang sorang dapat emel macam ni tektiap hari tawwwwww




















percaya atau tak, saya mesti nightmare lepas tengok Voldermort =.=  padahal tak la menakutkan sangat pun. sebab hidung jugak kot 





Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

33 comments:

Hans Hanis said...

wahhhhh
ada semua koleksi bukunya
hebat
:-)

izsmin said...

alaa Harry Potter dah habis. sedihnye ;(

Sya_Merpati Putih 88 said...

Wah..bestlah ade smua novel Harry Potter...tp berbaloikn..cerita dia sgt best! (^_____^)

FR said...

@Hans

minat punye pasal, hihi

FR said...

@Capital A ♥

tu la psal kann =.=

FR said...

@Terbang Bersamaku

a'aa , tak rasa rugi pom da bca sume . hihi . membina imaginasi gituu ^_^

ILA HonEyBuNNy said...

ila tak habis lagi baca novel HP neh..hehe..biasa la..pemalas ckit..ngeh3..

tu la..kecik2 dulu comeii ja..suka tau tengok..hehe

Mek Onie said...

nak pinjammmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

Encik Psychopath said...

We will miss u harry.

Mysara Ab Rahman said...

mai pn ada koleksi kesemuanya!
best! and dh baca berulang2 kali..hehe

FR said...

@ILA HonEyBuNNy

nak habiskan novel gabak gituu perlukan mood jugak kan , hihi

FR said...

@meaw
kak meaww mai amek la kat rumahh =D

FR said...

@Encik Psychopath
true :')

FR said...

@mysara
ngee saye tak sempat la bc ulang2 =.=

GR said...

hahaha, gambar bawah tu lawak, hehe. GR tengok filem je, buku tak baca. hehe. dah habis dah akhirnya :)

Unknown said...

: Dah abiss daa.. Bace buku lain lakss.. :p

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

akk minat jugak tgk harry porter nie..tapi time ngandung nie x digalakkan la nak tgk kan. takut terkenan dgn muka² pelik dlm citer tue.

huhuhuhuhu..lepas bby dah dilahrkan bulan 11 nie leh lah tgk. x sabar rasanya. tapi x best la tgk kat cd dari tgk kat wayang kan?

best dpt abah yg memahami raihana. bertuah awk! so kalau besday abh jgn lupa beli hadiah ape yg dia suka taw!! sayangi abah selagi dia ada.... x semua org ada abh lagi. naseb bek akk pun masih punya ayah lagi. sekarang nie ayh akk kan..makin tua makin manja dengan akk. hehehehehe...

Qaseh Dalia said...

sis tengok bila ye keluar dalam tb je huhu

Aimie Diyanna said...

hahaha :) comel je.. layan hary poter ke? best tak??? saya tak pnh follow cter tu wak :)


btw,
boleh aimie mntak tlg untuk komen entry ni x? http://imedianna.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

GA ni memerlukan komen terbanyak utk jadi pemenang. So, tlgla bantu saya :) tq sgt2

komen byk2 kali tau ummi.. 5/6 kali pon takpe

emydiaz3 said...

haha...kite pon dah tgk..nanti nak tgk 3D pule..heheh minat sgt...

nabilah_2908 said...

bestnya dah tgk episod terakhir..akak belum berkesempatan lagi... :)

PuanPepel said...

kita membesar dgn harry potter kan...

dr kita pn comel..sampai la bertambah comel..

macam harry potter yang makin kacak....

pengsan~!

Izzah Haneefa said...

bagus2. mmg peminat tegarlah ni ya:)
saya prnah gak baca novel Harry Potter. Tpi x prnah plak rasa addict(kenapa ya?). Huhu.

FR said...

@..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::..

takpe nt suh abg akak beli cd tgok lepas bersalin ea . hihi .

tu la , rasa brsyukur sgt dpt parents yg macam nie ^___^
abah ana pun makin tua makin lawak tak serius sgt dah cm dlu .. hehe

FR said...

@emydiaz3

wahh da tgok sekali nk tgok 3D plak ? dasyat . hihi . nk ekot ?

iPai said...

semua koleksi ada ke ? gila hebat !!!!!!

iPai said...

gambar last tuh memang takleh blah

Amirah Jafri said...

terbaik la sume dia ade.hehehe

amna said...

kamu ada semua koleksi tu ? saya g pusat sumber, tengok ketebalan je dah malas nk pinjam. baik tgk movie je ^^ hehehe

Ema Razali said...

kelakar gila kot muka Voldermort ni muahaha :D

Anonymous said...

tym zmn skolah dulu aku penah gk baca novel harry potter










tapi sehelai je kot aku baca..haha

Nightroad said...

salam ziarah..

entri ni mmg best yg part pic2x tu..ha3..

novel harry potter saya tak da, mahal sgt nk beli, so download je novel2x ni kt internet..bce kt laptop..=.=

caliph shuriken said...

banyaknya novel HP.. nice ^^

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.