Wednesday, September 7, 2011

Hancur berulang kali.


dalam kelas Geografi Isnin hari tu, cikgu ajar tentang luluhawa. saya terpaku sekejap bila dengar cikgu cakap "bila proses ni berlaku berulang kali, batuan akan retak sedikit demi sedikit, dan akhirnya pecah meninggalkan batuan asal".


bukan terpaku sebab apa pun. saja mengada-ngada. HIHIHI. tapi sebenarnya, dalam minda waktu tu, terlintas satu ayat yang lebih kurang dengan apa yang cikgu cakap tu.


"Allah akan hancurkan hati orang yang ia sayang berkali-kali sehingga tiada harapan untuk dunia ini. yang ada hanya harapan untuk Dia sahaja... bagi yang mencari cinta Allah, bersedialah menerima hakikat ini". -Abd Qadir Ajlani.


eh ada kena mengena ea ? tiba tiba terlintas. mungkin sebab keyword yang sama. berkali-kali. berulang kali. hancur. pecah. retak. semuanya lebih kurang aje. 


berilah aku kekuatan ya Allah :'(



Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

22 comments:

Leeya Hezlin said...

akak suka ayat ni "Allah akan hancurkan hati orang yang ia sayang berkali-kali sehingga tiada harapan untuk dunia ini. yang ada hanya harapan untuk Dia sahaja... bagi yang mencari cinta Allah, bersedialah menerima hakikat ini"

fathiahRAIHANA said...

@Leeya Hezlin
suka sgt :)

Umie Artoqiemie said...

wahhhh.. mereka yang selalu diberi ujian disayang Allah s.w.t...

kura said...

haah. tak da kena mengena geo dgn apa yg terlintas dlm fikiran anda ye. hehe. nk pinjam ayat ni ye. hehe

fathiahRAIHANA said...

@Umie Artoqiemie
ye, insyaAllah :)

fathiahRAIHANA said...

@kura
oh takde kena mngena ea? heeee -.-
tu la otak nimelewaq hebat sgt -.-"

PaK PiS said...

Allah Maha Kuasa... Subhanallah... ^_^

PaK PiS said...

Allah Maha Kuasa... Subhanallah... ^_^

muhamad hanif said...

huh,

lebih kuranglah mksd tu, cuma kau punya ayat tu lagi sentap =)

Dialog™ said...

Err,

dah lama tak blaja georgrafi.(alasan), eh-eh maksud kau lebih kurang je tu. Tapi makn dalam sikitlah.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

ada² je taw raihana nie. pepun time belajo jgn byk pikir lain yew. huhuhuhuhuhu...

raihana mucukkkk....tq dtg ucp selamat hari raya kat akk. sayang raihana mucukkkkk....!!!

akk pun nak amek kesempatan ini nak ucpkan selamat hari raya maaf zahir dan batin dari akk sekeluarga.

semoga kita akan berjumpa 1 hari nanti...insyaallah.

belog|amiyo said...

ya Allah. aku pun terpaku.

nabilah_2908 said...

Allah takkan berikan ujian jika kita tak mampu...sabar lah.. ;)

fathiahRAIHANA said...

@muhamad hanif eh bukan ayat aku. Abd Qadir Ajlani. hehe.

fathiahRAIHANA said...

@Dialog™ Hohoo cek pun tggal geo tu bila naik f4 . ye, ayat tu, menusuk terus ke dalam kalbu :)

fathiahRAIHANA said...

@..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. heeeeeee tu la kannn boleh lg berangan time dlm kelas astaghfirullahhh . hahaha .
insyaAllah akak, ada rezeki, ada jdoh insyaAllah bertemu la nanti :)

fathiahRAIHANA said...

@belog|amiyokita pun jadi batu.

fathiahRAIHANA said...

@nabilah_2908
i am :')

Nour Akmal said...

ayat yg penuh makna..
nice..=)

ILA HonEyBuNNy said...

napa neh syg...macam sedih ja dengar ayat tu...

sabar itu indah....;-)

Ain said...

Allah Maha Besar kan :O
Semoga kita tergolong dalam
orang2 yg beriman :)

Ain said...

Allah Maha Besar kan :O
Semoga kita tergolong dalam
orang2 yg beriman :)

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.