Tuesday, June 26, 2018

Random post from Years to Years

26 Jun 2018, 11.33 pagi

The same girl with the most complicated soul,
come back to where she belongs.
I came home, to my safe haven. To this writing platform. It was intended to be just a visit, a random visit.

But just like the previous update from 2016, I found this draft -- which I do not remember at all I ever write this post. So you can see the bottom line has an unfinished sentence.

Hey, Fathiah Raihana.
it's 2018 now.
You're already 25 years old,
and married.
And yes, you graduated with flying colors last October.
And yes, you're a full time artist now.
And yes, you're still a complicated soul.

***********************************************

25 Mac 2016, 11.59 pagi.
I was lost in my own world since last night and I went thru all of the drafts that has been written since years ago.

And I found this one. The latest one. I wrote it on last January and totally forgot about it. Sikit pun tak ingat pernah tertulis post ni.


************************************************


4 Januari 2016.
Dan aku masih menulis di sini.

Senyum. Senyum sendiri.

Selamat datang 2016.
Selamat menjadi dewasa, wahai aku.
Selamat digelar dua puluh tiga, walau baru mencecah dua puluh dua tahun Julai yang lalu.

Enam tahun lima bulan yang lalu,
aku pilih untuk menulis di sini kerana aku belum punya hala tuju.
Aku muda, bendul dan naif maka mudah betul aku tuliskan isi cerita satu persatu.

Enam tahun lima bulan yang lalu,
aku cuma menulis untuk lari dari realiti ke dunia aku.
Lari dari segala-galanya, hingga aku berjumpa dunia baru.

Enam tahun lima bulan yang lalu,
aku yang menulis di sini tidaklah aku yang sama dengan aku yang dulu.
Aku banyak diubah waktu.

Dan sepanjang enam tahun lima bulan itu,
banyak aku belajar mengenai aku.
Boleh rupanya berubah begini begitu,
kau cuma perlu berikan diri kau peluang dan waktu.

Masih tak percaya kejap benar enam tahun lima bulan berlalu,
aku yang berusia 16 tahun ketika itu
dah berangka dua dan 

Bukan karya seni.

0 comments:

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.