Tuesday, May 24, 2011

Aku teringin nak pegang salji .



Allah opens millions of flowers without forcing the buds, let that be a reminder for us to not force things to happens as it will happen in its own time, the right time .


hari nie , mungkin start minggu ni , makin ramai sahabat-sahabat yang dah pergi jauh membawa diri , meneruskan perjuangan masing-masing =) 


kadang-kadang duduk sorang-sorang menatap blog, tumblr dan FB neh, sayu jugak hati tengok status masing-masing pakat ucap "selamat tinggal", nak pergi jaoh .. tapi saya masih di sini . sekolah sebelah rumah pulak lagi . HAHA . pathetic kan aku ni ? orang lain pakat pi jaoh jaoh aku sekolah sebelah rumah sahaje wehh .


aku pom tatauu apa motif budak nie kat sini =.=



kadang-kadang risau jugak, apa mama dengan abah rasa ..tengok anak orang lain dah jejak matriks dengan universiti tapi anak sendiri sekolah tepi rumah ja . entah laa .. aku pun ada perasaan . muka ja dok cekang macam kena botox , gelak sakan dengan member bagai dunia tak berputar langsung, tapi aku pun pikiaq banyak jugak . aku pun sedih ..~ 


rasa macam impian dari kecik kecik dulu masuk kubur free saja . 


nak kata tak belajaq pun , aku belajaq . nak kata tak pulun pun , jawab exam sampai nak tercabut tangan . 


sampailah semalam , ada member aku tag kat  FB satu note . 



Ku minta kepada ALLAH setangkai bunga segar, 
DIA beri kaktus berduri.
Ku minta kupu2, diberi 
ulat beluncas.

Ku sedih dan kecewa.
Namun kemudian,
kaktus itu berbunga, indah sekali.
Dan ulat itupun 
menjadi kupu2 yang cantik.

Itulah jalan TUHAN,
indah pada masa yang ditetapkanNYA.

ALLAH tidak
memberi apa yang kita harapkan, tapi DIA memberi apa
yang kita perlukan.

kadang2 kita rasa kecewa,
sedih,terluka,
Tapi jauh diatas sana DIA sedang 
mengatur yang TERBAIK UNTUK KITA..




baca nie macam nak leleh pom ada =.=  tapi aku gelak sorang sorang dulu .. rasa macam slow pikap nya aku nie . sepatutnya kerja aku sekarang bersyukur kan? mungkin aku tak la dapat apa yang aku nak  tapi at least aku ada jalan lagi nak pergi. daripada ada jugak orang lain yang memang terus terbengkalai, tadak arah tuju . 





mama aku selalu cakap, walau apa pun jadi, that is not the end of the world. benda jadi mesti ada hikmah . mungkin nie belum masa yang sesuai untuk aku. jadi aku kena terima dengan baik apa yang Allah dah tetapkan. dan work hard with that. kan? macam Hlovate kata, "come hell or high water,He's enough for us" . just terima seadanya . tapi masih segalanya memerlukan usaha untuk sampai ke tahap yang sepatutnya .


May Allah bless . Selamat Malam ~







p/s : aku teringin nak pegang salji .


 Kalau SUKa boleh LIKE :)

Bukan karya seni.

11 comments:

Leeya Hezlin said...

saya pun nak pegang salji juga..
semoga impian anda tercapai.. :)

umiawadah said...

jom kita g bukit cerakah shah alam...he he he ada salji buatan manusia...

mamai said...

jauh atau dekat bukan itu masalah untuk belajar tapi apa yang kita belajar dan pelajari

suhaiza madzlan said...

fathiah . i know u r a stong girl .
dont give up .
Allah dah tunjuk jalan which is jalan yg fathiah tgh jalan skrg ni .
cuma - wait fo the time .
nnti baru kita sedar betapa indahnya aturan tuhan .
i feel the same way like u did , tp dah cuba tngkan hati .
hikmah Allah hanya dpt disingkap oleh hati yg redha dan ikhlas .
so ? go go ! teruskan usaha :)

FR said...

@Leeya Hezlin

insyaAllah akak :)

FR said...

@ummiarissa
ye ke ? haha . kena pegi jugak nehh nt ^^

FR said...

@mamai

time kaseh :) insyaAllah , kt mana2 pun takpa ..

FR said...

@c i k s u e
insyaAllah ieja . moga jalan yg kita plih nie da mmg btul .. :)
thanks my dear :)

No0r AmiRa.. said...

hehe..tag note dari kak Dibah erk..?

Unknown said...

comel nye belog adik ni..
akak nak copy kata2 ats tu ye.. tq ^_^

Unknown said...

hihi. khusyuk baca entry ni. gua suka.


budak tu memang bukansebarangbudak. ahaha

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.