Sunday, May 29, 2011

Allah tu Maha Mengetahui .



picture nie nampak inspiring kan ? ok kalau korang tak paham apa yang picture nie tunjukkan maybe korang takkan rasa picture nie inspiring kot . HEHE . kami sama spesis . jadi saye rasa gambar nie hebat sangat . meluahkan apa yang orang orang spesis kami tak mampu luahkan .


Allah tu Maha Mengetahui . 


ingat tu . Allah sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita . tapi Allah tak tunjukkan terus jalannya. sebaliknya kita diuji dengan macam macam dugaan . dan dugaan pun Allah hanya beri setakat mana yang kita mampu tanggung sahaja .. saye pernah terbaca ,


"Ketika Allah rindukan hambanya, Dia akan mengurniakan sebuah hadiah istimewa buat kita melalui malaikat Jibril, yang isinya adalah ujian. Dalam hadith qudsi Allah berfirman, "Pergilah pada hambaKu dan timpakanlah ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya."


maknanya Allah sayangkan kita .cuma kita yang tak pandai mencari jalan keluar daripada dugaan tu .. kita terlalu tenggelam dalam dugaan tu .. dan tak pandai mencari hikmah disebalik semuanya . dan kita lupa, yang doa adalah segala galanya . kita just mintak sahaja . Allah suka kita berdoa .. tapi termakbul atau tak , wallahualam, itu atas kekuasaan Allah . Allah lebih mengetahui apa yang kita perlukan .. =)





lagipun dalam Islam tak ada kebetulan .. semuanya dah tertulis di Luh Mahfuz.. cuma kita kena percaya, segala yang dah terjadi mesti ada hikmahnya ..  kan? 


saya letih dengan semua nie. rasa give up gila pun ada .. walaupun saya tau, tak baik merungut macam nie .. astaghfirullah .. tapi tak semua benda boleh disimpan.. saya pun manusia biasa .. kenapa buat macam ni kat saya ? saya pun ada perasaan taw ? 


tapi saya tak kisah . saya terima seadanya. cuma belum masanya untuk saya dapat satu benda tu kan? takpa, Allah tengah aturkan yang lebih baik mungkin .. saya just kena belajar bersyukur dengan apa yang Allah dah beri pada saya ^___^ *masih mencuba untuk ikhlas tersenyum.


oh ya salah satu daripada 6 petanda kebahagiaan dunia ialah hati yang selalu bersyukur taww =) takpa, AlQuran ada *The Quran breaks hard hearts and heals broken hearts ♥








Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

4 comments:

erysweetie said...

thanx ana for this post....berat rasa hati, jiwa yang tak tenang... ayat2 dalam post ni sedikit sebanyak beri sedikit kekuatan pada akak...

moga ana pun dpt kekuatan.. =)

<3

FR said...

@erysweetie

thanks akak :)
i'll try ..
Allah bg something tu, mesti nak kita lagi kuat :)

sugar2 kapas strawberry said...

Allah takkn pernah tinggalkan kita

amranaiman said...

anda mengigatkan saya bagaimana utk merintih mekasih .. nagus =)

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.