Monday, August 16, 2010

tak semua orang ada PUASA yg berkualiti =)

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan =)

ustaz pesan , tahun nie sepatutnya kita pastikan puasa kita lebih baek dari tahun lepas2 . betul la tu . semua orang bole puasa tapi tak semua orang ada puasa yg berkualiti .  yeah . persoalannya , macamane nak dapat puasa yang berkualiti tu ya ? 

senang , tak susah pun . hihi . jaga mata , jaga hati , jaga telinga dan yg paling pasti dan jaga mulut . terutamanya girls , kurangkan mengutuk manusia lebihkan bace al-Quran . haa.. kan bagus :)


[baca-Al-Quran.gif]


Allah pemurah dengan kita dalam bulan Ramadhan nie , semua amalan dilipatgandakan pahala . jadi kalaw tak ligan kumpul pahala tu , rugilah kita kan ? dan seboleh-bolehnya , kalaw kita khatam alQuran dalam tempoh sebulan Ramadhan nie pun na cukop BEST kot . tahun nie pengetua wajibkan semua cikgu2 bertadarus jugak , kalaw tak student jea . ktorang tadarus dari lepas Subuh sampai pukul 7.50 pagi . then baru masuk kelas . time kaseh ustazah Habibah :)


[baca+quran+(1).jpg]


ana nekad , nak khatam jugak sebelum habis Ramadhan . hihi ^^

oh yaa . ade satu lagi pesanan khidmat masyarakat daripada ana . muehehehe . tengok ya video nie . 

SOLAT ITU TIANG AGAMA =D

sesibuk mana pon kita nie , utamakan solat ya !




p/s : moga hari esok lebih baik drpd hari nie .
Doakan kami Form 5 SMKANT berjaya =)



Bukan karya seni.

10 comments:

Ery Farieha said...

puasa berkualiti
hanya kita dengan Allah sahaj yang tau
tapi kite mencuba
insyaAllah :)

iqbalsyarie said...

baguslah~ :)
moga mampu istiqomah slps abes sekolah nanti...moga 24 jam anda berada dlm kebaikan dan keberkatan~
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan? Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~dan kisah nafsu~

lieya orange M.I. said...

gud luck=)

nur.sa said...

salam. :)


yeah. iklan mcam tu kalau ada kt mesia ni kan bagus. membantu at least mengingatkan penonton moga tak lalai solat. wpon waktu tengok cite best.

Aini said...

betul.. setuju.. =)

Shukri Mohd Ali said...

moga puasa kita diterima di sisi Allah.

@ien_R@z said...

yup!semoga ramadhan kali nie lebih baik.. insya Allah..

good luck for your trial..


all the best ya!

Syahida said...

akak pun sama bertadarus sesama rakan di sini...harap-harap dapat khatam juga...takut hujung bulan dah start 'cuti'..tak dpt habiskan nanti...

Anonymous said...

Good brief and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.

Amni said...

betul! semoga khatam quran puasa ni.. saya pon berazam ni... =) selamat berpuasa penuh.. erk?

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.