Thursday, December 22, 2011

Cik Bunny.


Mama cerita, dulu kecik-kecik kan, saya suka jalan heret patung bunny. Mungkin menatang tu dianggap sama comel dengan diri sendiri, jadi boleh la buat kawan, hee.




Dan, waktu saya berkawan baik dengan cik bunny tu, saya pernah jatuh tangga kat rumah tok. Biasa la, kalau rumah kampung lama-lama ni tangga dia bukan tangga biasa. Curam, tinggi, berlubang-lubang, sampaikan nak rabat naik ke atas pun kena merangkak pegang anak tangga. Gayattt -,-


Tapi belah nak turun tu penuh keyakinan. Tak payah duduk dan merangkak satu per satu pun takpa, asalkan cepat aje sampai bawah nak capai aiskrim. Jadi, tengah syok syok turun tangga tu step by step, sungguh la malang tak berbau, lagi 4 5 anak tangga sebelum sampai ke bawah tu, saya tersilap langkah.


Ya, opkoss la saya jatuh guling-guling sampai ke bawah T_________T
Mama, tok, MakLang, Mak Ndak, Paksu semua cepat-cepat terpa mai usap-usap kot kot sakit kat mana mana. Biasalah, cucu sulung keluarga tu, hee semua orang caring dengan kite laa dah takde orang lain yang lagi comel dan mengada-ngada macam ni.


Ma tanya, sakit kat mana ni? Mai nak buh ubattt.
Saya hanya menjawab, "buh la ubat kat bunny duluu, kesian dia sakitttttttt T_____T"


Hewhew :3 rasa lawak pulak bila teringat cerita ni. Err saya memang la tak ingat pun apa yg terjadi waktu tu. Yang ni berdasarkan cerita mama dengan mak-mak sedara yang lain, hee.


Tapi sekarang orang dah ada bunny sendiri lerr. Dua ekor pulak tuuuuu. Babai cik bunny zaman silamkuu. Taktau dah anda di mana sekarang. Semoga berbahagia dengan kawan baru, hek3 *patung tu mai cari aku malam ni mampus -,-



Ni Cik Tam.

Ni Cik Teh.



Cik Teh comel lagi time ni. Sekarang dia sakit T_____T abah bawak pergi jumpa dokter hari ni. Harap-harap Cik Teh cepat sembuh. sedih tengok dia dua tiga hari ni, kurus, dah tak gebuu :'(





Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

33 comments:

~AmyLiana86~ said...

lain kali hati2 yer..hehe
comel arnab tu..tp akak tak suka dgn arnab..hehe

budak penjara said...

arnab aku yg 2 ekor nama awan dan dania baru je mati..huhu..sdih giler..dh la cutee

BENA said...

DULU BENA pun ada bunny . tapi dah mati . huk huk huk

MiMiEy :) said...

alahai comelnye arnab tu

saya pon ada arnab. tapi sekor je.

tp skrg ni arnab ni dah sakit.

sedih :(

fathiahRAIHANA said...

@~AmyLiana86~ ni smpai ke besar hati2 lalu kot tgga tu pn akak. hihi.

fathiahRAIHANA said...

@budak penjara

comelnya nama depa :> bela menatang len plak laa ceguu

fathiahRAIHANA said...

@BENA

hrap yg kite ni takmati la -,-

fathiahRAIHANA said...

@MiMiEy :)

moga cepat smbuh ye arnab kita :>

zOeY zAu YaH said...

comelnya...

Cik Jannah said...

dik. sakit yer? alalala. hehe

Juliet_iRa~" said...

comel nyaa buny baru ni!heee

dl ira pon ada teddy bear y jd mcm bantal busuk..hehee ;p

bunny pn skt bila tgk tuan dia skt..huu..sihat cpt!heee

kim heeruul said...

hope renab tu baik2..=)

syahirooAhmad said...

ouhlarla... shomeyyyyyyy.. hahha... siyes.. part bubuh kat bunny dulu..

Cik Amyra said...

alolo cumeeeeeeeeeeyyynyee ;)
mya pong ade satu gak dulu. namenye quistina .hewhew. ade rupe sikitlaa mcm kakak :P

Isma Haneefa said...

waaa...beshnye ada bucuk2!haha...
saya suka kucengg...tpi kuceng saya sume mati:(

ikeen said...

macam best je. nak try bele bunny. tapi takot ta ade mase. huhu

kura said...

best tak jatuh guling2? hahah

aimie amalina said...

alolololo
toommeeiiiii!
sy pencinta bunny!
alololololo
meh sini meh..hehehe

Munie Blushious said...

comel bapak bunny dy..
meh sebijik kt aku..

yuyune said...

hee. chomel jeh entry nehh. tringat zman kanak kanak yer ^^

Apik Pehe said...

hhehe..boleh lak kesian kat bunny dulu..hehehe

nadia natasya said...

hikhik comelnyaaaaa bunny :D
siap ade nama lagi kan
nak satuuuu :D

Rara. said...

rabbit, comel nyaaaaaaaaaaaaaaaa T.T

Daddylicious said...

arnab ni rajin betul buat anak ...itu yg tak larat...:)

Kuronofu91 said...

seramnya tgk first foto....

Juliet_iRa~" said...

selamat bercuti!

:)

Rtp Farra Arisha said...

aaaa!! they both are cute..hehehehe.

Syahirah Suhaili said...

alolo..comel je heret patung bunny..hehe..mesti masa tu sangat sayang bunny sampai nak ubatkan dy dlu kan..hehe..comel arnab..adiela suka arnab,tapi xrajin nak plihara sebab pemalas tahap nak mampos cuci sangkar..haha

semutsengal said...

aku penah bela arnab, tpi tak reti jaga dua dua mati. err.

Cik Tetra said...

hurmmm..cik teh dah takde kan..huhu.

fatynadia said...

lor.. utamakan cik bunny dari dia dulu ey. comels. haha

eh cik teh mata merah

syakey said...

fuhhhh. mata dia wrna merah?!

bighagenjo said...

seronok ke bela arnab. ??

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.