Thursday, January 6, 2011

macamana nak jadi baik? persoalan dalam Versus .

wahhhhh. penat rasa tengok dunia bergerak sekarang nie .. baru umur setahun jagong macam nie dah penat , macamana lah nak go on life sampai berpuluh-puluh tahun lagi kan kan kan .. teruk betul .. tajuk takde kena-mengena pun.. yg betulnya saya pun taktau nak letak tajuk apa.. tapi tangan saya tetap nak menaip..

kadang-kadang rasa fed up dengan diri sendiri pun ada. bila nak jadi baik nie ? bila nak berubah nie ? sepatutnya kita kena nekad, hari esok mesti lebih baik daripada hari ni .. dan hari nie mesti lebih baik dari semalam .. tapi macamana pulak kalau hari nie sama saja dengan semalam ataupun lebih teruk dari semalam ? teruk sangat ke kita ni ?



kadang-kadang bila nak muhasabah diri balik, saya selalu bukak novel Hlovate .. takpun blogdrive Hlovate .. dan saya paling suka blog Dr. Cinta .. =)  dan kadang2 tak terlepas jugak karya tulisan Fatimah Syarha .. just kalau umur macam saya nie , mesti lah saya lebih selesa dengan gaya penulisan Hlovate dan Dr Cinta =) 

ya , maybe korang kata saya nie obses sangat dengan Hlovate .. hahaa .. takde la obses .. just cara penyampaian Hlovate tu sangat dekat, sangat menusuk kalbu sayaa .. semua novel dia sama saje .. boleh jadi inspirasi untuk menjadi seorang yg lebih baik :)  saya paling tertusuk ke dalam kalbu bila baca Versus .  bukan senang nak jadi baik .. dan bukan senang jugak nak tinggalkan habits yg lama untuk menjadi yg lebih baik ..

dan blog Dr Cinta of course, lebih menusuk kalbu .. haha .. sebab isu yg disentuh semuanya betul2 terkena di batang hidung kita .. terima kasih akak .. sebab akak dah banyak sedarkan saya .. ade satu entry Dr Cinta tu , menyedarkan saya yg dalam daily life kita, kita nie banyak merungut sebenaqnya .. sedangkan dalam life kita nie dah banyak nikmat Allah bagi .. benda kecik2 macam nie lah kita tak perasan .. dan benda macam nie lah kena ada orang yg tegur kita ..

tapi saya bersyukur , dalam dunia blogging macam nie pun ada jugak orang yg boleh menyedarkan saya . haha .. takde la bila online asyik cari korea dan maen game saje kan kan kan ..

saya taw .. saya bukan lah baik sangat.. nama je budak sekolah agama kan .. harap2 saya tak menyimpang jaoh dari diri saya yg dulu .. harap2 saya kuat dengan apa yang saya pegang .. habis zaman sekolah dah takde orang nak tegur .. semuanya just depend on diri  sendiri .. 

p/s : 




Bukan karya seni.

13 comments:

Kik0 ♥ QiLaH said...

human not perfect rite?
manusia boleh berubah :D

Bulan Purnama said...

setiap hari.. kite mesti lakukan yg terbaik :)

PuanPepel said...

akak suke bca hlovate.tapi da jarang2 baca. banyak perkara yang didahulukan

Unknown said...

wooh cinta2 na...haha

black_mel said...

xpe..perubahan akan berlaku dengan sendirinya...

FR said...

@NuR 'aQiLaH

insyaAllah :)

FR said...

@Kasim Ahmad

betul2 :D

FR said...

@cikpepel

haha ..
same la akak . makin bz skrg nie . rndu zman skola ..

FR said...

@nub

cinta pd Allah maa :D

Mr. Swift said...

Hello! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
Btw lawa blog and happy blogging! And happy new year! :)

Psst : Bloggis Comel Buat Perkara Kelakar Tapi Tak Patut Jangan Tiru!

lieya orange M.I. said...

kalau kamu budak sekolah agama pun, kamu still manusia kan...jd, tiada manusia yg sempurna k... smile (^-^)

alexayussida said...

manusia kut,xpernah nak bersyukur kan..bukak surah al waqiah tgk..pergh rasa macam kat golongan mana la diri ni..huuu..

terima kasih folow lexa:) blaja oversea sama je mcm blaja kat msia dik cuma nye bole kenal ragam culture n tmpat org..tu je:)

NA. said...

hehe. novel-novel Hlovate memang best!
secara tersirat membuatkan kita berfikir tentang diri kita :)

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.