Friday, April 1, 2011

renungkan :)



apa conclusion yang korang boleh buat berdasarkan gambar ni ?


sekadar berkongsi =) dan mengingatkan .. kita hidup tak lama .. dan dunia nie pun dah sampai ke zaman yang  penghabisan .. tapi bekalan pun masih tak banyak mana .. :(


ana baca dari blog Blogger Crew dua minggu lepas .. elok lepas tsunami di Jepun tu .. takot bila baca nieh .. risau .. baru betul-betul sedar , tsunami dan gempa bumi tu menandakan sesuatu ..


anda rajin , klik SINI , baca sendiri . anda malas .. ? baca bawah niehhh . 

tanda-tanda kecik kiamat .
1. Zina bermaharajalela
2. Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik.
3. Bermaharajalela alat muzik.
4.Menghias masjid dan membanggakannya.
5. Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
6. Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.
7. Banyaknya sifat bohong dan ia menjadi perkata biasa.
8. Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda.
9. Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan perdagangan)
10. Kekayaan umum dikuasai segelintir orang tanpa kebenaran dan tanpa rasa takut, termasuk rasuah dan mengambil harta secara tersembunyi.
11. Akan terdapat banya pengkritik, pembawa-cerita, penikam-belakang dan pengejek dalam masyarakat.
12. Orang akan melakukan homoseksual.
13. Akan terdapat ramai anak luar nikah.
14. Pemimpin suatu kaum adalah keji dan pemimpin suatu suku adalah fasik
15. Anggota polis semakin ramai yang menunjukkan semakin banyak kerosakan
16. Banyaknya berlaku gempa bumi.


semua tanda kecil dah berlaku .. tunggu masa sahajaa .. kan ? Astaghfirullah .. =.=



Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

10 comments:

Shukri Mohd Ali said...

muhasabah diri. perbaiki diri.

saya comel sebab saya komen >_<

IJAT360 said...

kebanyakan tanda kecil dah berlaku dan sedang berrlaku.cuma tunggu tanda2 besar je..

amalinazlan said...

wallahualam. takut kan?

fathiahRAIHANA said...

@Shukri Mohd Ali

insyaAllah :)

aipp ayat bwah tu cm perli jekkk . haha

fathiahRAIHANA said...

@IJAT360

btul2 ... =.=
takot bila pkiaq blek ..

The Lady & Mr Vampire said...

wait the friday...huu

Syakiela said...

Ya Allah3x...Takutnye nak menghadapi saat itu,bekalan masih lg belum mencukupi...

Firdaus Kasim said...

ana, awk main tagged lg x?

Ini bukan April fool ok
Ubi kentang berbentuk manusia bogel

apik pehe said...

apik pon takot gak biler baca

Amy said...

dunia kita dah makin tua dik...

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.