Wednesday, November 16, 2011

Dia Ada, Always :)




"Allah tak pernah janjikan langit selalu biru, jalan hidup tanpa batu, matahari tanpa hujan, kebahagiaan tanpa kesedihan, sukses tanpa perjuangan. Tapi Allah janjikan kita kemudahan bersama kesulitan, rahmat dalam ujian, ganjaran buat kesabaran dan keteguhan dalam perjuangan. Bukankah indahnya pelangi baru kita rasakan setelah turunnya hujan ? :')"


Dan sudah tentu, Dia sentiasa ada dengan kita, walau apa pun yang terjadi.


Bila kita ketuk, Dia bukakan pintu.
Bila kita meminta, Dia lah yang memberi.
Bila kita berdosa, Dia lah yang menguji.
Bila kita minta ampun, Dia beri kemaafan.
Dan bila kita menangis, hanya Dia yang mendengar segala galanya.

"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu yang kamu hendak dustakan?" - ArRahman.


Dia sentiasa ada dengan kita. cuma kadang kadang kita yang leka, lalai dengan perkara yang tak sepatutnya. Tapi Dia sentiasa ada, mengetuk pintu hati kita, mengingatkan kita berulang kali supaya kembali dekat padaNya. Hlovate cakap bila Allah dah ketuk pintu hati, kita kena manfaatkan betul betul. Jangan sampai nanti Dia merajuk taknak ketuk pintu hati kita lagi :) insyaAllah.





Kalau SUKa boleh LIKE :)
Bukan karya seni.

37 comments:

Umie Artoqiemie said...

Allah is always by my side :D

apik pehe said...

hak ah.kiter jer yang kena pilih jalan yg sebenar

nazirah said...

btul tu Allah sentiasa berada di sisi hmbaNya

Norlida Ramli said...

huhu..betul tu...Allah is always by our side. :)

Shukri Mohd Ali said...

setuju sangat!!!

Ckin Kembaq said...

Tak ada ujian, tak lengkaplah hidup..ye dak? ^_^

p/s : positif dengan Dia...insyaAllah

Cik Tetra said...

Allah sentiasa bersama-sama hambanya dikala senang or susah.. :)

YOUsoF said...

Like this! ;)




Sangat tak wajar kita tak ingat pada Allah sedangkan nikmatnya kita gunakan setiap saaat..

fathiahRAIHANA said...

@Ckin Kembaq sungguh pun :) tadak ujian, kita pun tak bljaq .

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

allah sentiasa dekat dgn kita:'( dan sentiasa memberi.

Rara. said...

double LIKE!

setuju sangat dengan YOUsoF.

syakey said...

memang Allah sentiasa ada dengan kita, tapi kita juga kena sentiasa ingat Allah. malangnya ramai yang hanya memohon pertolongan Allah apabila susah, baru nak ingat Allah bila ditimpa musibah. walhal, Allah sangat suka pada hambaNya yang sentiasa meminta,berdoa,memohon,merintih padaNya.


:)

Cik Amyra said...

tetibe teringat lagu Pacik Maher Zain.
Dont Despair and never lose hopee
Cause Allah is always by urside~
kakak, imy :'(

ikatankasihku said...

tika kita memerlukan DIA, DIA sentiasa ada untuk kita :)

salam kenal :)

ILA HonEyBuNNy said...

YA...

ALLAH sntiasa memberi petunjuk kepada kita kan.....;-)

fathiahRAIHANA said...

@syakey
betui betui .
kadang2 rasa kejamnya kita ni,
bila susah baru nk blik pada Dia,
bila senang lupa diri mcm tu saja T____T

fatin hanani said...

yep :)
fatin stuju :)
apa sja yang kita lakukan Allah sentiasa memerhatikan kita..dan dia sentiasa ada disisi susah & sng kita :)

Solihin Zubir said...

really like this! hehe..

yee.. Allah sentiasa ada n tahu apa yg kita buat..

tp rmai yg lupa Allah selalu ada n buat x tahu apa yg Allah suruh buat..

nauzubillah..

Solihin Zubir said...

teringin la nk copy gambar tu..

Solihin Zubir said...

masalahnya xleh nk right click.. keh3..

kim heeruul said...

allah sentiasa bersama kita..=)

zOeY zAu YaH said...

entry nih dah bg semangat kt saya yg sdg down..thanks ya :')

Kuronofu91 said...

ujian di mana2 jer...

YOUsoF said...

*Iye².. 60 saat. ;P

onie said...

Allah selalu dengan kita kan .that's why bila kita susah/senang kita kena ingat Allah :)

White Bird said...

ingatan yang berguna dear!

aimie amalina said...

^________________^

seronok je bace
sebab itu selalu kena syg Dia
sebab Dia sentiasa ada utk kita!

bighagenjo said...

:)

Amoi MiyaSya said...

adehh ! insaf !! hadoih . selalu je leka dengan apa yang DIA bagi . huu

cik nur said...

tuh lakadang kita yang terleka dengan dunia dan terlupa dekat dia maha pencipta kita kan :)

cik nur said...

tuh lakadang kita yang terleka dengan dunia dan terlupa dekat dia maha pencipta kita kan :)

Miss Ain said...

nice entry ni.seriusly.... :) Allah sentiasa ada...

nazira said...

Betul.. entry yang penuh bermotivasi.. like..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

A retarded kitty said...

saya manusia. saya hamba. saya tak mahu hilang nikmat Dia.

nabByla said...

nice... ;)

ILA HonEyBuNNy said...

suka sgt entry neh dear...;-)

Allah ada di mana2 dgn kita..;)

fathiahRAIHANA said...

@ILA HonEyBuNNy

ni pun utk ingatkan dri sndri jugak :>

kadang2 selfish sangat, lupa tggungjwab yg sbnar atas dunia ni ..

 
Copyright © 2011 FathiahRaihanaAlFarasya. All Rights Reserved.